I made this widget at MyFlashFetish.com.

Tuesday, January 11, 2011

Facebook akan ditutup pada 15 Mac? BETUL KE?

Assalamualaikum..

hye hye hye followers n readers ! ^_^

pimpooon.. pimpooon.. tumpang laluuuu~
hee. sopaaaan giteew. anak sapaa la ni. anak enchik din la !
haaaih, x abes2 merepek thp niyang rapik ak nih.
ok laa. straight to point la ek..

TERKEZOT ! wow. ak terkezot kew? (nada gedixs)
ermm.. terkezot ta terkezot sgt laaa.
ekceli ak ni kuno cket. haha. sume brite taw lmbt. pendek kate lembab!
haha. taw hot news ni pon from my lil sis..
die ckp, "kakak da taw ke hot news?"
dgn slambe ak bertanye.. "ape die..hot sgt ke.. smpi meletop2?"
die jwb.. tgk kat wall fb abg.. means adek laki ak ny fb la..
erkkk. FB akan d shut down. eloooo~
ak yg mudah mempercayai ni, tros la pcaye an..
tp.. ngh menung2.. rse nye ade baeknye klu d shut down..
tp ade jgk buruknye..
its ok laaa.. klu ura2 berita ni btl.. xde efek sgt la kat ak..
sbb fb tu penghilang kebosanan je.
bkn la menjadi perkara penting dlm idop ak! shgge menjadikan ak gile thp babun ble kehilangannye. walaah! ayat x bley blah.
tp klu slh la kan brite ni.. means kwn2 lme tyme zmn skola rndh tuh, dpt la ak contact lg.. hihi..
itu sj.. tade ape yg penting pon..
ape yg pasti.. kt tunggu dan lihat sama ada brite ni fakta atau auta !

tp ape pndpt korg if fb btol2 shut down?



ni serba sedikit kenyataan dr pemilik sebenar FACEBOOK..
sama ada betul or taaaak. same2 la kt lihat..


Mark Zuckerberg mengumumkan bahawa Facebook akan ditutup pada bulan Mac. Menguruskan laman telah menjadikannya terlalu stres.

"Facebook telah didapati di luar kawalan," kata Zuckerberg dalam sidang akhbar di luar pejabatnya Palo Alto, "stress dalam pengurusan syarikat ini telah menghancurkan hidup saya. Saya harus mengakhiri semua kegilaan ini. "

Zuckerberg terus menjelaskan bahawa mulai 15 Mac, pengguna tidak akan dapat lagi mengakses account Facebook.

"Selepas 15 Mac akan datang website akan di tutup," kata Avrat Humarthi, Naib Presiden Teknik Negeri di Facebook. "Jadi, jika anda ingin melihat gambar anda lagi, saya cadangkan anda mengambil mereka dari internet. Anda tidak akan bisa mendapatkan mereka kembali sekali untuk keluar dari perniagaan. "

Zuckerberg mengatakan bahawa keputusan untuk menutup untuk sukar, tapi dia tidak berfikir orang akan marah.

"Saya secara peribadi tidak berfikir itu merupakan masalah besar," katanya dalam sebuah wawancara telefon peribadi. "Dan jujur saja, saya pikir itu menjadi lebih baik. Tanpa Facebook, orang akan harus pergi ke luar dan membuat teman sejati. Itu selalu hal yang baik. "

Beberapa pengguna sangat marah setelah mendengar berita yang mengejutkan.

"Apa yang saya lakukan tanpa Facebook?" Kata Denise Bradshaw, seorang pelajar SMA dari Indiana. "Hidup saya berputar di sekitar itu.Saya mengunakan Facebook sekurang-kurangnya 10 jam sehari. Sekarang apa yang akan saya lakukan dengan semua waktu ini? "

Namun, ibu bapa di seluruh negeri telah mengalami rasa lega yang panjang.

"Saya berasa senang, mimpi buruk sudah selesai," kata Jon Guttari, ibu bapa tunggal dari Detroit. "Sekarang wajah remaja saya tidak akan terpaku pada skrin komputer sepanjang hari. Mungkin saya boleh berkomunikasi dengan dia sepanjang masa. "

Mereka di litar kewangan mengkritik Zuckerberg untuk pergi lebih jauh. Facebook saat ini menduduki peringkat sebagai salah satu perniagaan yang terkaya di dunia, dengan ekonomi menganggarkan nilai sekitar 7,9 bilion.

Namun Zuckerberg tetap tenang oleh tuduhan yang di lemparkan.

"Saya tidak peduli tentang wang," kata Zuckerberg. "Saya hanya ingin kehidupan lama saya kembali."

Corporation dapat menunjukkan bahawa pengguna memadam semua maklumat peribadi mereka dari laman web sebelum 15 Mac. Setelah tarikh itu, semua foto, nota, link, dan video akan secara kekal terpadam.

2 comments:

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

ohhho, btw, sempat kecoh kn pasal nk tutp fb ni? sbnrnya i thought it's right taww, then ada yg bgtahu tak betul pun, sekadar gimik je;) kalau tak mesti banyak laman web antarabangsa umum...

Syafeeqah Saifuddin @ Fiefy said...

yupyup..
dats ryte laa.
xkan laa zuckerburg tuuu nk rugi besa koowt.
mcm x mgkin je fb nk shut down..
errr.. juz wait n c jelaaa.. :)