I made this widget at MyFlashFetish.com.

Wednesday, October 5, 2011

PELUANG KEDUA


Assalamualaikum W.B.T



setiap manusia di muka bumi ini tidak lepas dari melakukan kesilapan.. betul tak? ke korang pernah rasa korang sempurna? semua orang tak pernah kan? yes, sama macam aku.. aku tak sempurna.. aku tak pernah buat yang terbaik untuk someone yang betul-betul aku sayang.. tapi pernah ke aku dapat peluang kedua? MEMANG PERNAH dan tak semudah ABC peluang kedua tu kita akan dapat kan? macam mana pulak kalau kita pulak yang bagi peluang kedua kat orang lain? perlu ke mereka ini diberikan peluang kedua demi menebuskan kembali kesilapan dan kesalahan tu? sejauh mana kepercayaan kita kat dia untuk bg peluang kedua tu n mereka akan betul-betul insaf ke? seriously, hati kena kasi kental gua cakap lu.. terima saja apa yang akan jadi selepas peluang kedua tu.. yelaaa kan, lain orang lain caranya.. ada yang langsung tak bagi peluang kedua dan tak memaafkan someone tu sampai bila-bila.. tapi ingat tak kita yang kita ni adalah seroang manusia biasa yang memang tidak lepas dari kesilapan? sempurna ke kita? bagi aku la kan, walau terlalu berat sesuatu kesalahan seseorang tu pada kita, tak salah kita bagi peluang kedua pada dia supaya dia dapat memperbaiki kesilapan diri dan menyesal atas apa yang dilakukan.. janganlah terlalu cepat kita menghukum dia semata-mata sebab kesilapan kali pertamanya! Aku yakin seseorang itu pasti boleh berubah dan belajar dari kesilapan.. kita percaya dia pasti berubah, kita percaya dia pasti menyesal dan kita percaya masih ada peluang untuk dia.. dan aku harap orang lain akan bagi peluang kedua pada aku jugak 1 hari nanti. whoops, sorry la sebab entry aku kali ni muka agak serious. *muncung*






nota kaki : tapi ingatlah jangan jadikan peluang kedua itu sebagai landasan untuk meminta peluang ketiga, keempat, kelima, keenam atau keberapa juta pulak.. kalau sampai macam ni memang tiada maaf bagimu...

1 comment:

Azman said...

Berilah aku peluang...